21 Temmuz 2014 Pazartesi

İSKENDER PALA-MİHMANDAR

KİTABIN ADI:Mihmandar
YAZARI: İskender Pala
YAYIN EVİ:Kapı
BASKISI: 1.Basım Ocak 2014
SAYFA SAYISI:383
TÜRÜ:Roman

Merhabalar..
Bugün İskender Pala'nın Mihmandarı hakkında bir yazıyla karşınızda olacağım.İskender Palayı ilk olarak OD kitabıyla tanımış ve çok sevmiiştim.Hem kitabı hem de yazarı.Donanımı,tarih bilgisi beni heyecanlandırmıştı hala aynı etkileri taşımaktayım.Gerçekten de denildiği gibi Divan Edebiyatını sevdiren bir yazar kendisi.Mihmandar ise ilk çıktığından beri gözüme ilişen bir kitaptı ve çıktığından birkaç sonra hemen edinmiştim ama sıra bir türlü gelmemişti kendisine.Sonra geçtiğimiz günlerde göz göze geldik yaz okuma şenliği listemde de olduğundan okuyayım dedim.Ve iyiki okumuşum...

Kitap bir Eyüp Sultan romanı diye geçiyor.Konusu da tabikide Eyüp Sultan hazretleri hakkında.Ama güzel olan İskender Pala konuyu öyle bir yerden başlayarak ele almış ki bağlılık bütünlük mükemmel olmuş.Bilmeyen yada yarım bilgisi olan okuyucular için ise harika olmuş bu durum.Ve bir de konuyu önce ve sonrasında bağladığı yer insanı mest ediyor.Biraz üstü kapalı anlatıyorum ama inanın büyüsünü bozmak istemediğimden yoksa konuyla ilgili yazmak istediğim o kadar çok şey var ki...


Dil ve üslup bakımından da okuyucuyu yormayan,heyecanlandıran,kimi zaman hüzünlendiren,şevklendiren,bilgilendiren,manevi açlığını dolduran tamamlayıcı bir kitap olmuş.Öyle ki defalarca okusam yeni manalar bulur ve yine aynı tadı farklı şekiller de bulacağımı düşünüyorum.

Kitapta çok güzel hayat dersleri veriliyor anlayanlara tabiki de.Çok güzel mesajlar ,anlamlı sözler ve olaylar var. Ben mesela bilmediğim bir çok olay ve kişi öğrendim,tanıdım.Aynı zamanda bağlantı kurmakta zorlandığım olay ve kişileri düzenli kurgu sayesinde anlamdırabildim.İslam tarihi hakkında çok güzel,düz,akıcı bilgiler vermiş yazar.Tüm bunlar müthiş bir araştırmanın sonucu olduğunu gösteriyor ayrıca.

Kitabın iç tasarımı da çok güzel ayrıca.Okuyucuyu sıkmamak adına bölümlere ayrılmış kitap.Her bölüm farklı bir kahramanın gözünden anlatılmış.Bu ayrıntıda beni kitaba bağlayan etkenlerden biri oldu. iç tasarım gibi kapak tasarımı da dikkat çekici ,özenli ve kitabın bütünüyle uyumlu.

Bu tarz konusu akıcı ,güzel kitapların genelde benim açımdan sorunları sonları oluyordu.Yani sonunun bağlandığı yer veya bağlanamaması beni çok rahatsız ediyordu fakat Mihmandar da kesinlikle böyle bir surumla karşılaşmadım.Sonlara doğru acaba bağlayamayacak mı diye korktum ama yazar burda usta kalemini ve zekasını konuşturmuştu.

Olumsuz yönlerine gelecek olursak ...Düşünüyorum inanın bir şey bulamıyorum.Beni rahatsız eden okumamı aksatacak hiç bir pürüz yoktu.

Yorumlardan da anlayacağınız gibi  ben Mihmandar'ı çok sevdim çok beğendim.Okunması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum.Ve puanlamaya gelecek olursak tabikide puanım:

Puanlamamın nasıl olduğunu merak ediyorsanız buraya tıklayabilirsiniz.
Hepinize bol okumalı mutlu günler...

Bana ulaşabileceğiniz diğer yerler:




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder