10 Temmuz 2014 Perşembe

OYA BAYDAR-SAVAŞ ÇAĞI UMUT ÇAĞI

KİTABIN ADI:Savaş çağı umut çağı
YAZARI:Oya Baydar
BASKISI:2.baskı-Ağustos 2010
YAYIN EVİ:Can Gençlik
TÜRÜ:Roman-Anı

Merhabalar..
Art arda yazılar geliyor bilmem farkettiniz mi..Bunun tek bir nedeni var o da bu ara kitap okuma konusunda az da olsa hızlanmış olmam.Yani bu hız konusu biraz da kitaba bağlı aslında ama günde bir kitap bitirince bir şevk de gelmiyor değil :)
Yine ilk kez tanıştığım bir yazarın kitabıydı.Kitap 44 yıl önce yazılmış ve o dönemin sıkıntıları,buhranları, gençliğin tüm bunlar karşısında hissettikleri yaşadıkları hakkında.Yazar en başta kendi jenerasyonunu kastetmiş hatta kendi yaşadıklarını kastederek bunun bir anı kitabı olabileceğini söylemiş.Bunu bilerek okumaya başladığınızda yaşananlara daha çok saygı duyuyorsunuz sanki ya da en azından ben öyle hissettim.



Kitap yazarın çıkarmış olduğu ilk kitaplardanmış biraz araştırdığımda öğrendim ve şaşırdım.Çünkü acemi bir yazarın diline , anlatış biçimine hiç benzemiyordu.Gayet akıcı , okuru kucaklayan ,samimi bir dille yazılmıştı kitap.Bu bende şöyle bir izlenim uyandırdı. Yazar boş değil,donanımlı,birikimleri olan biri . Oya Baydar'ın hayatı hakkında bir bilgim yok ve bu izlenimlerin sadece kitabı okuyarak oluşması çok güzel benim için.

Kitabı hiç blog araştırması yapmadan tesadüfen almıştım bunu da belirtmeden geçemeyeceğim ve bu konuda birkaç bir şey söylemek istiyorum.Bazen bazı kitaplar sizi çağırır . Yani hiç beklenmedik bir anda kitapla göz göze gelirsiniz ve alırsınız.İyi ya da kötü bir bilgiiniz yoktur sadece alırsınız .Bu kitap da beni kendine çağırdı ve oku dedi. İyi ki de demiş :)


Savaş Çağı Umut Çağında kendinizden günümüzden bir şeyler buluyorsunuz bu yönüyle de bir çırpıda okunabiliyor.Yani bu gün insanlığımızın kanayan yaralarını o günlerde tecrübe etmişler bizlere de dersler çıkarmak düşüyor. Gerçekten de tarihini bilmeyen , tarihten ders çıkarmayan bir toplum gelecekte yok olmaya mahkum oluyor. Bu gün bunu görüyor ve  kahroluyorum.

Kitabın olumsuz yönlerini düşünüyorum .. Öyle beni çok rahatsız eden bir bölüm yada anlatışla karşılaşmadım.Ama tabi bunlar benim şahsi fikirlerimdir kişiden kişiye değişebilirler.

Sizler Oya Baydar'ın Kitapları hakkında ne düşünüyorsunuz?Hangi kitaplarını tavsiye edersiniiz?
Paylaşırsanız çok mutlu olurum..
Mutlu ve umut dolu günler..




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder