29 Haziran 2014 Pazar

BEN MALALA-MALALA YUSUFZAY

Merhabalar..
Etkinlik yazılarımdan sonra bugün sizlerle bir kitap değerlendirmesi paylaşacağım.Kitabı yaz okuma şenliği ve cumartesi ilk on kapsamında okudum yani o etkinliklere dahil ettiğim bir kitaptı.
Kitap öncelikle Epsilon yayın evi tarafından çıkarılmış.Bence Epsilon kapak tasarımı,kapak kalitesi ve sayfa kalitesi yönünden diğer yayın evlerine  nazaran daha önde.Ben Malala'da da öyleydi.Kapak  tasarımı çok ilgi çekici ve güzeldi. Beni de ilk olarak bunlar çekti tabi ki de.


Kitaba çok büyük beklentiyle başladım. Daha önce kitap hakkında bir araştırma yapmadım bloglarda herhangi bir yorum okumadım. Bu nedenle kapağında yazanlar dışında içerikle ilgili pek fikrim yoktu. Kitabın yarısına gelene kadar aynı hevesi ve heyecanı canlı tutmaya çalışsam da olmadı.Kitapla bütünleşemedik frekanslarımız tutmadı. Kesinlikle benden kaynaklandığını düşündüğüm bir problem bu.Çünkü ben kitabın anlatımının daha romanvari olduğunu düşünmüştüm. Ama karşılaştığım anlatım çok tek düze ve fazla resmiydi.
Yani bunu anlatan kızın kendi yaşadıklarını anlattığını ve yaşının 15-16  olduğunu düşünürsek daha içten olmasını beklerdim. Yazarın kalemini sevemedim açıkçası.

Konu ve konunun işlenmesine gelecek olursak.Konu ilgi çekici , hepimizin zamanında duyduğu yani en azından benim jenerasyonum için ne çok bildiğimiz ne de bilmediğimiz bir konu. Malala'nın eğitim hakkının elinden alınması ve buna karşı çıkmasının yanında Pakistanın siyasal tarihinin bir kısmını da öğrenmiş oluyorsunuz kitabı okuduğunuzda. Konun işlenmesi de dediğim gibi normal bir otobiyografi tadında.

Bence kitap daha zengin bir anlatımla çok başka yerlere gelebilirdi.En azından okuyucuyu sıkmazdı böylelikle. Tabi bunlar benim için geçerli değerlendirmeler.

Bunlar olumsuz yanlarıydı.Olumlu yanlarına gelecek olursak. Kitabın bazı bölümlere ayrılmış olmasını sevdim.Böylelikle olayların birbirine karışması engellenmiş oldu.Sonra kitabın içinde bazı resimlere yer verilmişti bu da gözde canlandırabilmek  açısından güzel bir düşünce.

Kısacası çok büyük heveslerle aldığım ama çok büyük şevkle ve istekle okuduğum bir kitap olamadı. Tabikide bunlar benim nacizane fikirlerimdir aksini söyleyenler , düşünenler olabilir .

Siz Ben Malalayı okudunuz mu? Hakkındaki fikirleriniz neler? Paylaşırsanız çok mutlu olurum.
Hepinize bol okumalı mutluu günleeeerrr....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder